Paasvakantie met ons pap en mam - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lieke - WaarBenJij.nu Paasvakantie met ons pap en mam - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lieke - WaarBenJij.nu

Paasvakantie met ons pap en mam

Blijf op de hoogte en volg Lieke

21 April 2015 | Curaçao, Willemstad

Alweer een maand geleden dat ik een verslag heb geschreven. In die maand tijd heb ik erg veel leuke dingen mee gemaakt.
Zo ben ik samen met Lou en Hilde wezen snorkelen bij Playa Lagun. Dit was de eerste keer dat ik in de zee heb gesnorkeld. Ik was helemaal onder de indruk van alle vissen die ik zag. Ik riep daarom steeds onderwater dat ze moesten kijken, zij dachten dat ik een zeeschildpad zag omdat ik steeds zoveel lawaai maakte. Haha dat was niet zo, ik was gewoon helemaal onder de indruk van de mooie visjes.

Marloes en ik zijn op maandag 23 maart niet naar onze eigen stageschool geweest, maar we hebben een dagje meegelopen op de Albert Schweitzer school, dit is een basisschool waar bijna alleen maar Nederlands wordt gesproken. Hier werken ook veel Nederlandse leerkrachten. Papiaments wordt hier gegeven door een vakleerkracht. We hadden een kijkje genomen in groep 6 en 8. Het viel me op dat er door de leerkrachten grapjes werden gemaakt en de kinderen lachten veel. Dit mis ik wel op mijn stageschool. We voelden ons hier allebei erg op ons gemak en hadden stiekem liever hier stage gelopen. Het leek natuurlijk veel meer op het onderwijs dat wij kennen in Nederland.

Op onze eigen stageschool hebben we de paasvieringen meegemaakt, dit was op maandag 30 en dinsdag 31 maart, hierna hadden de kinderen en wij anderhalve week vakantie. De paasviering zoals het hier is gevierd heb ik in Nederland nog nooit gezien. Het wordt hier veel groter gevierd. Op de maandag moest elke klas zijn vrucht presenteren, deze vrucht had een bepaalde betekenis. Mijn klas had de druif en deze stond voor trouw. Mijn mentor wist alleen niet dat ze iets moesten presenteren, dus ze moesten vlug iets improviseren. De andere klassen hadden er allemaal iets leuks van gemaakt. Als afsluiting kwam er nog een zanger van het Seu-feest (oogstfeest, heeft iets met de slavernij te maken volgens mij) het winnende liedje van dit feest zingen.
De dinsdag stond in het teken van 'gezond leven'. Ze hadden verschillende workshops en we hadden samen een 'gezond' ontbijt in de klas gegeten, nou ja in hoeverre je het gezond kunt noemen dan. Het waren twee leuke maar wel heel vermoeiende dag. Hierna konden we lekker genieten van de Paasvakantie.

Op stage ben ik druk bezig met mijn project over woordenschat en ga ik na de vakantie starten met het begeleiden van kinderen die moeite hebben met lezen. Ik ga proberen het leesniveau van deze kinderen omhoog te brengen. Ook zijn we samen met de andere stagiaires druk bezig met de voorbereidingen van de Koningspelen van a.s. vrijdag. Er komt meer organisatie bij kijken dan we hadden verwacht, ik hoop dat alles goed gaat lopen. Het moet tenslotte een leuke sportieve dag voor de kinderen worden. Daarna hebben we lekker (alweer) een weekje vakantie.

Papa en mama zijn in de paasvakantie bij mij op bezoek geweest. Ze sliepen in een hotel heel dichtbij mij in de buurt, dit was erg fijn. Ik heb een erg leuke vakantie met ze gehad. Leuk om het eiland en alles waar ik het altijd over heb aan ze te laten zien. Zo heb ik ze natuurlijk Willemstad laten zien en verschillende mooie strandjes.
We zijn op Jeepsafari geweest, we hebben veel mooie dingen van het eiland gezien die ik ook nog niet had gezien. We zijn naar een plantagehuis geweest, waar vroeger aan slavernij werd gedaan. Toen zijn we door het Christoffelpark gereden en naar de Flamingo's geweest, die waren er toen alleen bijna geen haha. Ook zijn we bij een spuitgat wezen kijken, dit was erg mooi om te zien. Als afsluiting hebben we nog een lekkere cocktail bij Kokomo beach gedronken.

Jaja in het weekend heb ik ook ons pap en mam even aan de alcohol gezet, ze moesten 'mijn drankje' wat ik hier altijd drink ook maar eens proberen, Malibu ananas. Dit is echt een aanrader, heel erg lekker!

Het leukste van de hele week was dan toch wel echt met dolfijnen zwemmen. Samen met mama heb ik met dolfijnen mogen zwemmen, ze geaaid en kunstjes met de dolfijnen gedaan. Dit vond ik wel even spannend, de dolfijnen voelen echt heel erg gek aan. Maar wauw wat was dit gaaf! Papa had vandaag ook een hele belangrijke taak, hij was vandaag van de paparazzi.

Maandag en dinsdag moest ik gewoon weer stagelopen, maar 's middags kon ik weer leuke dingen samen met ons pap en mam doen. Zo zijn we ook nog naar westpunt gereden, daar zijn we naar grote en kleine knip geweest en we zijn bij het Sheta Boka Park geweest. Dit waren ook allemaal spuitgaten, waarbij er eentje het geluid van een pistool maakt als het heel hard waait.

Na al het leuke komt ook weer een einde en heb ik pap en mam weer naar het vliegveld gebracht. Over iets minder dan 2 maanden ben ik weer gewoon thuis. Nog even genieten van de tijd hier. Gelukkig mag ik donderdag weer naar het vliegveld toe om Teun op te halen. Ik heb erg veel zin om hem alle leuke dingen van het eiland te laten zien.

Ik wil iedereen ook bedanken voor alle leuke kaartjes, reacties en berichtjes vanuit Nederland, dit vind ik erg leuk!

Tot snel allemaal,
Liefs!

  • 22 April 2015 - 08:04

    Larissa:

    Klinkt weer allemaal super liek! Een leuke tijd gehad met papa en mama en nu is het aftellen totdat Teun komt! Eindelijk... Bedankt voor je kaartje, echt super leuk! Ik spreek je snel weer, enne ik mis je hier wel echt hoor! Geniet nog van de laatste 1.5 maand. Dikke kus

  • 22 April 2015 - 09:53

    Iris:

    Leuk verslag liek! Fijn dat je een leuke tijd hebt gehad met jullie pap en mam, en alvast heel veel plezier samen met Teun! Xx

  • 22 April 2015 - 21:53

    Petra :

    Hoi Lieke,
    Weer een leuk verslag om te lezen, je hebt leuke humor.
    Wel ben ik benieuwd wat spuitgaten zijn?!

    Zo te lezen heb je een mooie vakantie gehad.
    Nog heel veel plezier en nog een leerzame tijd!

    Groetjes Han en Petra

  • 22 April 2015 - 22:44

    Lieke :

    Dankjewel allemaal!
    We hadden een spuitgat aan zee gezien. Dit was een gat in een groot gat in een soort steen of rots. Wanneer de zee tegen de rotsen aanbotst komt het water uit het gat naar boven gespoten. Ik probeer er een foto van toe te voegen.
    Bedankt voor jullie kaartje Han en Petra!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 30 Nov. 2014
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 6442

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 11 Juni 2015

Stage Curaçao

Landen bezocht: