De eerste daagjes op Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lieke - WaarBenJij.nu De eerste daagjes op Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lieke - WaarBenJij.nu

De eerste daagjes op Curaçao

Blijf op de hoogte en volg Lieke

04 Februari 2015 | Curaçao, Willemstad

Hoi allemaal,

Maandag 2 februari vertrok ik vanuit Schaijk in de sneeuw naar Schiphol. Na van iedereen afscheid te hebben genomen, zijn we na zo'n 10 uur vliegen aangekomen in Curaçao. De reis was goed verlopen, iedereen had een eigen tv schermpje waarop je films en series kon kijken en spelletjes spelen. Ik heb wel 4 films gekeken, ook hebben we veel eten en drinken gekregen tijdens de reis. Je kunt wel zeggen dat we onze tijd goed zijn doorgekomen in het vliegtuig.
Toen we aankwamen op Curaçao moesten we door de douane heen, toen bleek al dat de mensen hier net doen waar ze zin in hebben. Margreet moest haar paspoort laten zien en kon gewoon doorlopen, Marloes,( Iris en ik moesten ons paspoort laten zien en allemaal een ander soort document laten controleren. Het maakt de mensen hier allemaal niet veel uit blijkt.
Nadat we door de douane heen zijn gelopen hebben we snel afscheid genomen van Iris en Margreet, zij slapen in een ander studentenhuis. Marloes en ik werden toen opgehaald door 2 mensen uit ons huis. Toen we thuis waren zijn we vrij snel naar bed gegaan, we waren erg moe van de reis en het tijdverschil (5 uur en in de zomertijd 6 uur).

De volgende dag waren we met onze huisbaas en huisgenootje naar de Albert Heijn gegaan, jaja die kennen ze hier ook. Echt heel raar, het leek net of we in Nederland waren. Het is alleen wel erg duur, omdat bijna alles geïmporteerd wordt. 'S middags zijn we opgehaald door Iris en Margreet en hun huisgenoten om mee naar een strandje te gaan bij een afgelegen resort. Toen we daar aankwamen bleek dat meer mensen dit plekje kenden, dit waren Nederlandse militairen.
Toen we lekker van de zon, zee en mooie omgeving aan het genieten waren hoorde we ineens allerlei knallen en schoten. We schrokken ons kapot, de militaire waren in dat afgelegen resort op trainingskamp. Dit was wel echt gaaf om te zien.

Op het strand stond ook nog een strandtentje, hier hebben we in gebarbecued. Al met al de eerste echte dag op Curaçao hebben wij ons erg vermaakt en misschien wel al de mooiste plekjes van Curaçao al gezien. Het uitzicht was geweldig.

Vandaag (woensdag 4 februari) hebben we niet zo veel gedaan. Doordat we nog geen auto hebben kunnen we bijna nergens heen, je bent erg afhankelijk van de andere mensen hier. Gelukkig krijgen we als het goed is (en dat weet je hier nooit) vrijdag onze huurauto. Verkeersregels kennen ze hier niet, het viel me op dat er ook nergens aangegeven staat hoe hard je mag rijden op het eiland. Ik ben benieuwd of ik hier mijn rijkunsten kan laten zien.
Vanmorgen zijn we kennis wezen maken op stage. Wij gaan alle 4 stage lopen op St. Franciscus college in Willemstad. Margreet en Iris in groep 8 en Marloes en ik allebei in een groep 7. We gaan 4 dagen in de week stage lopen, welke dagen is nog onduidelijk. De kinderen moeten hier van 7.30 tot 12.45 naar school toe. De school zag er erg leuk uit, ik heb dan ook erg veel zin om dinsdag te beginnen met stage. Die week erna hebben we meteen vakantie want dan hebben ze hier Grote Karnaval. Dit schijnt een groot feest te zijn hier, ik ben erg benieuwd.

Liefs,
Lieke

• 05 Februari 2015 - 06:42

Marjon Vos:

Klinkt goed Lieke! Fijn om te lezen dat alles goed gaat. Enne.. met dat Karnavalsfeest daar komt het vast ook helemaal goed:) Succes met stage volgende week!

• 05 Februari 2015 - 07:18

Judith:

Hee Lieke,dat klinkt allemaal al goed! Ohh en die foto's op t strand,jaloers!! Hier worden we wakker met een dun laagje sneeuw. Ben benieuwd naar de Grote Karnaval daar. Klinkt iig veelbelovend. Grts Judith

• 05 Februari 2015 - 18:33

Ilona:

hoi Lieke, leuk om te zien dat je al een beetje gewend bent daar, geniet maar van het mooie weer hier ligt er alweer sneeuw

• 05 Februari 2015 - 19:31

Petra Verstraten:

Hoi Lieke
    Dat klinkt goed
    Ben benieuwd Wat de carnaval daar is.
    Veel plezier gr petra

• 05 Februari 2015 - 20:09

Petra:

Hoi lieke, leuk om je ervaringen te lezen.
    Geniet ervan en succes met je stage en je "huishouden".
    Groetjes Petra. P.s. Mijn meeloopdag in Breda was leuk! Heb 25-2 een gesprek.

• 07 Februari 2015 - 08:34

Arnold:

Hoi Lieke
    Zoals ik lees een goed begin.
    Succes met je stage en geniet van het eiland.
    Maak er maar lange dagen van.
    Voor je het weet, eet je weer Schaijkse mik.

Gr,
    Arnold

• 07 Februari 2015 - 11:38

Larissa Ariens:

Hé Liek,
    Leuk om te lezen hoe je eerste dagen waren, ben nu al benieuwd naar je volgende verslag en foto's.
    Super leuk dat je je slaapkamertje heb versierd met onze foto's hihi :)
    Heel véél succes met je eerste stage dag dinsdag!
    Enne waar je je zo'n zorgen over maakte dat je carnaval moet missen.. komt helemaal goed daar hoor ik wel!! Wij zullen hier (meerdere) borrels voor jou doen!

Geniet van deze tijd! Dikke kus